עם השנים, תרבות הצריכה בעולם ובפרט בישראל השתנתה לגמרי. האינטרנט פתח בפני צרכנים את האפשרות לרכוש מוצרים, מכל מקום, בכל שעה, מבלי שהם יצטרכו להגיע פיזית אל החנות. זה נכון לגבי חנויות בגדים ונעליים או חנויות אחרות בהן נהוג לבצע קניות לעיתים רחוקות וזה נכון לגבי חנויות בהן נהוג לבצע קניות באופן יומיומי או שבועי, לדוגמא מרכולים ורשתות שיווק.
כיצד ומתי ניתן לבצע קניות באתר של מרכול
ישנם אנשים הנהנים מחוויית הקנייה במרכול או רשת שיווק. הם נהנים להגיע אל המקום, לבחון כל מוצר ומוצר בעצמם, להכניס לסל או לעגלה ולשלם עליהם בקופה.
למרות החוויה וההנאה שבדבר, עם הזמן זה הופך להיות הרבה יותר מסורבל, יקר ודורש השקעה משמעותית בזמן. החל מהכנת הרשימה לקניות, המשך בנסיעה אל המרכול, הקנייה עצמה, התשלום בקופה ואחר כך להעמיס את הדברים ברכב ולהעביר אותם ממנו הביתה.
קנייה באמצעות אתר חנות למרכולים יכולה לפתור את כל הבעיה, לשפר באופן ניכר את החוויה ולהוזיל עלויות באופן משמעותי.
ראשית, במקום לצאת מהבית ולבצע את הקנייה באופן פיזי, אפשר לקנות את המוצרים השונים בעזרת מחשב או מכשיר סלולר. לא צריך לבזבז זמן וכסף.
שנית, ניתן לבצע את הרכישה בכל מועד. בשעות בהן המרכול פתוח ואחרי שעות הסגירה, בימי חול, סופי שבוע או חגים.
שלישית, ניתן לבצע את התהליך בכל עת שרוצים, מבלי להיות תלויים בשום גורם חיצוני. לדוגמא, אם חסר מוצר מסוים בבית אפשר לבצע את ההזמנה דרך האינטרנט. זה לא משנה אם באותו רגע אפשר להגיע אל החנות או לא. המוצר יגיע ישירות אל בית הלקוח.
ארבע, אחד היתרונות הבולטים של הזמנת מוצרים דרך אתר חנות למרכול הוא שלא נוצרות הוצאות לא צפויות. כלומר, ברגע שיוצרים רשימה מסוימת אפשר להזמין אותה ולא "פוגשים" בדרך דברים שמחליטים לקנות וכך נמנעות חריגות מיותרות בתקציב.
איך אפשר לשפר את חווית הקנייה של הלקוח
בעלי אתר חנות למרכולים יכולים לשפר את חווית הקנייה של הלקוחות הקבועים שלהם בעזרת פעולות פשוטות יחסית. הנה 5 דוגמאות לכך:
- אפשרות לייצר רשימות קנייה קבועות ולהתבסס עליהן. כך חוסכים את הצורך לייצר רשימות חדשות כל הזמן.
- אפשרות לקבוע שעה ויום לקבלת המשלוח, כולל אפשרות מהיום להיום במקרים מיוחדים.
- קבלת SMS או שיחת טלפון במקרה שחסר מוצר מסוים על מנת להזמין מוצר אחר במקומו.
- מועדון לקוחות המעניק הטבות מיוחדות, קופונים והנחות.
- מתן אפשרות ללקוח לעדכן את סל ההזמנה או את מועד קבלתה.
לצד כל זה, אפשר להשתמש בנתונים מקניות קודמות של הגולש, בשביל להציע לו מוצרים שהוא נוהג לרכוש באופן קבוע, במחיר משתלם עם מבצעים ייחודים.