המדריך המלא לשימוש בכלי גוגל שופינג

מהו גוגל שופינג?

גוגל שופינג הוא תוסף תוצאות חכם למנוע החיפוש של גוגל. גוגל שופינג מאפשר לצרכנים המחפשים מוצרים באופן ממוקד, לראות בראשית עמוד התוצאות של מנוע החיפוש את התוצאות הרלוונטיות יחד עם תמונת המוצר, מחירו, שם החנות ולעיתים גם דירוג כוכבים של גולשים אחרים. המוצרים המופיעים במנוע החיפוש ממומנים בלבד.

 

כיצד משתמשים בגוגל שופינג?

על מנת להתחיל בהליך העלאת המוצרים לגוגל שופינג יש לפתוח חשבון במרכז הסוחרים של גוגל ובמערכת Google Ads. בנוסף לכך ישנו צורך בפתיחת חנות אינטרנטית עם מגוון המוצרים המוצעים למכירה.

 

מרכז הסוחרים של גוגל 

יש לפעול במסגרתו במספר שלבים:

  1. בשלב הראשון יש לרשום בגוגל Google Merchant Center ולהיכנס לתוצאה הראשונה. בשלב זה יש לפתוח חשבון ולעדכן את המידע של החנות האינטרנטית ב-GMC ביחס לפרטים הבאים: כתובת, שם החנות, כתובת אתר, טלפון לוגו ועוד.
  2. בשלב השני יש לאמת את האתר של החנות האינטרנטית. הדבר יתבצע כך שגוגל יציע מספר אפשרויות לאופן ביצוע האימות. יש לבחור את אחת מן האפשרויות ולעקוב אחר המשך ההוראות.
  3. בשלב השלישי יש להכין את עמוד המוצרים המוצעים למכירה. ניתן להגדיר אותו באמצעות העלאת קובץ מסוג XML או CSV למערכת ולאחר שיאומתו, ייווצר דאטה בייס של מוצרים אותו יהיה ניתן לקדם במערכת הפרסומית של גוגל.

 

Google Ads 

זוהי מערכת הפרסום של גוגל ודרכה ניתן לפרסם בכל הפלטפורמות השונות של גוגל. ניתן ליצור חשבון במערכת בחינם ולאחר מכן יש לקשר לחשבון שיטת תשלום מעודכנת, כמו כרטיס אשראי למשל. כעת יש לקשר את החשבון במרכז הסוחרים של גוגל לחשבון בגוגל אדס. רק כעת ניתן יהיה להתחיל במסע הפרסום. על מנת ליצור את קמפיין הפרסום יש להגדיר בראש ובראשונה את סוגו. יש לבחור בסוג – "מסע פרסום למסחר". כעת ניתן יהיה להגדיר ולהוסיף פרמטרים נוספים הקשורים בקמפיין הפרסום.

 

כיצד ניתן ליצור עמוד מוצרים במרכז הסוחרים של גוגל?

עמוד המוצרים מהווה את מרכז המידע והוא מצוי במשתמש האישי במרכז הסוחרים של גוגל. קיימות מספר אפשרויות להוספת המוצרים לעמוד. האפשרות הראשונה היא הוספת המוצרים על ידי תוכנה לניהול המוצרים כמו פלטפורמת אי קומרס או כלי לניהול פיד. האפשרות השנייה היא הוספת המוצרים באופי ידני. לשם כך ניתן להיעזר ב-Google Sheets או בתוכנת האקסל. היתרון באופציה זו טמונים בעובדה שכך נוצרת יותר שליטה על מה שמופיע בגוגל. החיסרון הוא שהדבר מאלץ ניהול עצמאי וידני של רשימת המוצרים. כך שיש צורך להיות ער בצורה תמידית להסרת מוצרים שאינם במלאי ולהוספת מוצרים חדשים.

לסיכום, פלטפורמת גוגל שופינג עונה על הצורך של הלקוח לראות את המוצר ולהרגיש מקרוב את מה שהוא עומד לרכוש.

 

מנוע חיפוש

תוכן עניינים
אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם