הקשר בין גרפיקה לבין שיווק

אנחנו חיים בעולם מהיר, זריז שמתעדכן מרגע לרגע. מה שהיה חדש ב-13:00 בצהריים, יכול ב14:00 כבר להיות לא רלוונטי. העיניים שלנו קולטות לאורך היום תכנים רבים כל כך, עד שהיום אנחנו יודעים לסנן אותם במהירות, ולשייך אותם לקטגוריות של "מעניין ורלוונטי" או "אוקיי, הבנתי, הלאה". כאן בדיוק נכנס הקשר בין גרפיקה לבין שיווק.

טוקי

מה זה שיווק?

שיווק הוא כלי שהיה קיים מאז ומתמיד, אך בשנים האחרונות התפתח ונהיה האמצעי הבלעדי לקידום של מוצרים, חנויות ועוד. השיווק נעשה במגוון דרכים כמו פרסום, יחסי ציבור וקידום מכירות. אז מה הקשר בין גרפיקה לבין שיווק? מיד נבין.

מה זה גרפיקה?

המונח "גרפיקה" כולל בתוכו את כל עולם העיצוב – ציור, איור, עימוד ועוד. גרפיקה הוא כמובן עולם בפני עצמו, ולא מגיע רק בהקשר של שיווק.

הקשר בין גרפיקה לבין שיווק

מכירים את זה שאתם נוסעים ברכב, מגיעים לאיילון, ותמונה גדולה או ציור צבעוני מתנוססים על גבי מגדל עזריאלי ותופסים לכם את העין? עכשיו, אחרי שהסתכלתם, העיניים שלכם באופן אוטומטי הולכות למעלה או למטה – לחפש את הכיתוב, כי אוקיי, ראינו תמונה, אבל מה התמונה הזאת אומרת? ואז – בום, יש מתחתיה סלוגן, משפט, או מילה.

זה בדיוק הקשר בין גרפיקה לבין שיווק. בעולם שבו אנחנו מופגזים בתוכן מגוון מכל כך הרבה כיוונים, אנחנו חייבים למצוא את הדרך לגרום לצרכנים שלנו לעצור, ולפעמים טקסט בודד הוא פשוט לא מספיק. אגב, העצירה הזו היא ממש לא בשביל לבחון ולהתבונן. העצירה הזאת מיועדת פשוט כדי שישימו לב אלינו – אנחנו קיימים, אנחנו מעולים, אנחנו חדים, אנחנו ממוקדים, ובעיקר, ומעל הכל – אנחנו יודעים בדיוק מה מעניין אתכם, ומה אתם מחפשים.

הקשר בין גרפיקה לבין שיווק – מאז ומתמיד

אם תחפשו באינטרנט את המילים "פרסומות ישנות ישראליות", תגלו מגוון אדיר של פוסטרים פרסומיים מהעבר. קוטג', קוקה קולה, במבה, חלב – כולם פרסמו את עצמם מאז ומתמיד, תמיד דרך פרסום הכולל גם שיווק וגם גרפיקה. אפילו בימים שההדפסה היתה רק בשחור-לבן, תמיד הקפידו אנשי השיווק לשלב גם גרפיקה מכל סוג שהוא, על מנת לבלוט ולמשוך את תשומת לב הצרכנים בזריזות וביעילות.

כמובן שהקשר בין גרפיקה לבין שיווק חייב להיות הגיוני, אך הוא לא חייב להיות ישיר. מה הכוונה? בפרסומת למעדן וניל, למשל, אנחנו לא חייבים להשתמש בגרפיקה של מעדן הוניל עצמו, אלא נוכל להשתמש בילד עם כפית ביד, לדוגמה. ככל שהויז'ואל שלנו יהיה יצירתי יותר, כך נגרום לצרכנים להתעכב על המודעה שלנו, ולהתעניין במוצר שלנו יותר.

בעולם של היום מדובר לא רק על מודעות פרסומיות מודפסות כמובן, אלא גם על שיווק דיגיטלי שהולך ותופס, בשנים האחרונות, נפח גדול יותר ויותר מעולם השיווק והפרסום.

אם כן, הקשר בין גרפיקה לבין שיווק הוא ברור ומתבקש, ומעבר לזה – הוא מוסיף תוכן מגוון ומאתגר לחיינו. בעולם שבו כל כך קשה להתבלט, שווה לנצל את כל הטכניקות האפשריות כדי ליצור תהליכי שיווק ופרסום טובים ויעילים.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם