בניית אתר לסוכנות רכב

בניית אתר לסוכנות רכב: איך עושים זאת נכון?

בניית אתרים

"אם אתה לא נמצא ברשת האינטרנט אתה לא קיים", זוהי אמירה שמבטאת יותר מכל את הצורך של כל אדם פרטי, עסק או חברה להימצא כיום במרחבי האינטרנט על מנת להציג את עצמם לציבור הלקוחות הפוטנציאלי שלהם. 

במקרים רבים בניית אתר כרוכה בתשלום לגוף או אדם מקצועי שבונה עבורכם את האתר, אך כאשר אתם מבקשים להקים בלוג או אתר פשוט לעסק קטן, אין צורך להוציא כספים מיותרים בתשלום לגוף חיצוני שיבצע זאת עבורכם. 

עם התקדמות האינטרנט והופעתם של חברות רבות שמציעות שירותי שונים, הוקמו גם חברות המציעות פלטפורמות שמאפשרות למשתמשים בהן לבנות אתר אינטרנט ללא עלות וללא צורך בידע מקדים. 

אם ניקח כדוגמה בניית אתר לסוכנות רכבים נמצא שקיימים כמה שלבים שיש לקיים על מנת להבטיח שאתר זה יהיה מוצלח ויניב תשואה טובה של לקוחות פוטנציאליים לעסק שלכם. 

 

איך מאפיינים אתר אינטרנט?

איך לבחור שם לאתר: שם האתר הוא אחד המאפיינים החשובים שיכולים להשפיע על הנראות שלו ברחבי הרשת ועל הפופולאריות שלו בקרב הקהל אליו אתם פונים. אם העסק שלכם הוא סוכנות רכבים מומלץ לבחור שם שמשקף את הנושא שבו אתם עוסקים, שיהיה שם פשוט וקל יהיה לזכור אותו על מנת שבתוצאות החיפוש הוא יעלה ביתר קלות. לדוגמה, לאתר סוכנות רכב מומלץ שלא לתת שם כמו "חוצה ישראל" אלא שם שקשור לעולם הרכב.

גם הסיומת של כתובת דומיין האתר חשובה ומשתנה בהתאם לקהל היעד שלכם, אם הקהל שלכם מצוי בחו"ל מומלץ שיהיה בעל סיומת .com אם האתר פונה לקהל ישראלי מומלץ שיהיה בעל סיומת co.il, דבר זה חשוב מכיוון שלאתר ישראלי בעל סיומת ששרתיה ממוקמים בחו"ל (כמו .com) זמן טעינת האתר יהיה ארוך יותר ועלול לגרום לנטישה של קהל פוטנציאלי. כיום ניתן לרשום דומיינים גם בשפה העברית. 

החשיבות של אפיון האתר: האפיון הוא השלב המעשי הראשון בהקמת האתר שלכם, הוא קובע את נראות האתר, את התוכן שיהיה בו, מה הוא אמור לספק עבור הקהל הפוטנציאלי שלו ובכלל בונה תמונה מדויקת יותר על אופי האתר ומטרותיו. 

הדברים העיקריים בתהליך האפיון אמורים לגעת בנושאים כמו: מה חזון האתר או החברה / עסק?, מהן המטרות או הצרכים של לקוחות האתר וכיצד אתם אמורים לענות עליהם? מה סוג האתר המדובר? האם הוא חנות מקוונת לרכישת מוצרים? האם הוא בלוג? וכדומה. 

כמו כן, הגדרת קהל היעד הוא עוד נדבך חשוב במלאכת האפיון, הגדרה מדויקת תאפשר לכם להתאים את מבנה האתר אליו בצורה האפקטיבית ביותר. ומה אם מדובר בקהל אקלקטי? ניתן יהיה לחלק את האתר לדפי משנה שפונים לכל קבוצה בנפרד.

דברים נוספים שיש לחשוב עליהם הם סגנון עיצוב האתר (בהתאם לקהל היעד), מה ייכלל באתר (תמונות, תוכן כתוב וכו'), האם קיימים מוצרים למכירה באתר? (יש להכין תוכן המתאר כל מוצר כולל תמונות או קטעי וידאו), מה יהיה לוגו האתר? (הוא הפנים של האתר והעסק שלכם) וגם בדיקת אתרי מתחרים על מנת לבדוק איזה ערך מוסף תוכלו לתת מעבר לכך. 

 

התוכן הוא המלך!

אחד הדברים החשובים ביותר כיום לקידום האתר הוא כל נושא התוכן הכתוב והלא כתוב (תמונות או וידאו). נושא זה הכרחי לנוכחותו של האתר שלכם ברחבי הרשת והגעתו לקהלים פוטנציאליים כיוון שדרך כתיבת תוכן שיווקי באתר והשימוש בה לצורך קידומו היא המרכיב העיקרי שעל פיו פועלים כיום על מנת שידעו שאתם קיימים. 

חלוקת התוכן בדפי האתר: לאיכות התוכן יש השפעה מכרעת על קידום האתר והיא זו שתקבע את קידומו. בתחילה יש לחלק את דפי האתר לפי נושאי עניין שונים, כאשר הנושאים העיקריים יופיעו על גבי סרגל הכלים בדף הבית – הדף הראשון אליו נכנסים גולשי האתר. 

החשיבה האסטרטגית צריכה להיות חשיבה של תוכן שיווקי שזה אומר שעל כל כניסה לדף כלשהו על ידי גולש יהיה עליו לקבל באופן ברור ופשוט למדי את המידע שחיפש כאשר לחץ על כפתור מסוים באתר. דבר זה נכון גם לגבי התוכן שמופיע באותו דף. 

כתיבה שיווקית טובה ממירה לרכישה: תוכן שיווקי טוב הוא תוכן שמצליח להעביר את המסר השיווקי לקהל היעד בצורה שמראה לו מדוע הוא זקוק למוצר שהוא מתלבט לגביו וכיצד מוצר זה יספק עבורו את הפתרון שאותו הוא מחפש.

בשורה התחתונה תוכן שיווקי נועד למכור אך צורת הכתיבה לא אמורה להיות פרסומית, הנקודה המרכזית והחשובה ביותר היא שעליו לתת ערך עבור הקורא ולהראות לו את היתרונות שמוצר מסוים יספק עבורו וכיצד הם יתרמו לו. 

הדרך שבה נוקטים כותבי תוכן שיווקי היא דרך סיפור אישי או כדרך של הצגת בעיה והדרכים לפתרונה על ידי אותו מוצר. שיטה זו עוזרת לקהל היעד להתחבר, להוריד מגננות ש"הנה באים למכור לי עוד מוצר" ולהתפנות להקשיב מהן יתרונות המוצר וכיצד הוא יספק עבורם את הפתרון אותו הם מחפשים. כתיבה טובה של תוכן שיווקי היא כתיבה שמאפשרת קריאה והזדהות עם הטקסט כך שהקורא מתעניין, נשאר זמן רב יותר באתר ובסופו של דבר רוכש את המוצר.  

 

עיצוב האתר הוא איך שהלקוח רואה אתכם

קיימות כיום תבניות עיצוב מוכנות מראש שניתן להשתמש בהן לצורך עיצוב האתר. אפשרות זו נותנת בידכם לעצב את האתר גם ללא כל ניסיון מקצועי קודם בבניית אתרים. התבנית הראשונית שתבחרו תשמש כבסיס שלתוכו יוטמעו כל תכני האתר. 

קיימות כיום חברות רבות, כמו חברת WIX, שמציעות אפיון מלא לנישת העסק, ליווי תמיכה והדרכה מלאה. לאחר שסיימתם לעצב את דף עמוד הבית הראשוני של האתר ניתן יהיה לשכפל עיצוב זה גם על שאר עמודי האתר.

 

סיום בניית האתר

קיימים עוד מספר דברים שיש לבצע בסיום בניית האתר. יש לדאוג לחשבון אחסון האתר ולאחריו גם לפתיחת חשבון בכלי מנהלי האתרים של גוגל וכן חשיפה שלו במנועי החיפוש של גוגל ופתיחת חשבון בגוגל אנליטיקס (בדיקת סטטיסטיקות שונות של הקהל המבקר באתרכם). למי שאין הבנה מספקת או זמן ורצון, ההמלצה היא להיעזר בנותני שירות ניהול אתרים שיבצעו זאת עבורו וכן יתחזקו את האתר בהמשך.

קידום האתר בגוגל: לאחר שהאתר עומד ובנוי יש צורך בקידומו בגוגל על מנת שידעו שהוא קיים. קיימות שתי דרכים לקידום האתר: 

קידום אורגני שהוא קידום האתר באופן טבעי בחיפוש גוגל תחת חיפוש של ביטויים פופולאריים שרלוונטיים לתחום שבו עוסק האתר שלכם. קידום זה נמשך לאורך תקופת זמן ארוכה שתלויה בגורמים שונים כמו וותק האתר שלכם, רלוונטיות מילת החיפוש או תוכן שיווקי רלוונטי באתר ומידת התחרותיות על כל מילת מפתח. כאמור, נושא זה הוא חלק מתחזוקת האתר על ידי אנשי קידום אתרים (SEO) שיבצעו זאת עבורכם.

קידום ממומן היא הדרך הקצרה ביותר על מנת להופיע בדף הראשון בעמודי החיפוש של גוגל, היתרון שלה הוא מהירות הופעתה לקהל הרלוונטי עבורכם, החיסרון שלה הוא בתקציב שעומד לרשותכם כיוון שקידום זה תלוי במודעות פרסומיות שגם הן תלויות במילות החיפוש שרלוונטיות לתחום שלכם והמחיר שלהם בהשוואה למילות חיפוש אחרות.  

 

אתר סוכנות רכב מנצח!

עד עכשיו תיארנו את דרך בניית האתר ואופן קידומו בצורה כללית. כאשר מדובר באתר של סוכנות רכבי ליסינג פרטי כמו קפיטל מוטורס יש להתאים מספר מאפיינים שקשורים לעולם זה כבר בעת תחילת בניית האתר עצמו. 

אם אנו מתחילים עם בחירת שם לסוכנות הרכבים שלנו נבחר את השם הרלוונטי ביותר שקשור לתחום בו אנו עוסקים שקשור לעולם הרכב. חזון העסק אמור לשקף את הערכים שאתם אמורים לתת עבור לקוחותיכם, כך לדוגמה כסוכנות רכבים אתם מספקים מכוניות לאנשים שזקוקים לרכב, הערך המוסף שלכם יהיה הוותק והניסיון שצברתם בענף הרכב או המקצועיות שלכם שאמורים לבוא לידי ביטוי בכתיבת התוכן השיווקי שלכם לקהל לקוחותיכם. 

גם חלוקת דפי האתר צריכה לבוא לידי ביטוי באופן שמקל על גולשי האתר. כסוכנות רכבים אחד הדפים העיקריים שלכם הוא קטלוג הרכבים שאמור להציג את יצרניות הרכב שאותן אתם מוכרים, כולל תמונות נלוות של כל סוג ודגם רכב של כל יצרנית הכולל בתוכו תיאור תוכן מפורט על כל דגם שיבוא לאחר מכן גם לידי ביטוי באופטימיזציה וקידום האתר עצמו.

גם חלוקת הדפים באתר תתבסס על חשיבה אסטרטגית מעיני הלקוח שגולש באתר, היא צריכה לתת פתרון קל ופשוט שנותן מענה לניווט באתר, אם תבצעו זאת בצורה נכונה היא תתרום רבות להחלטת הלקוח על רכישת הרכב באתרכם.

למידע נוסף: https://www.cmotors.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *