פרסום נכון

פרסום בעיתון גלובס

בניית אתרים מחשוב וטיפים

העיתונות הכלכלית בישראל נמצאת בצמיחה של ממש בשנים האחרונות. אחד המייצגים העיקריים של השינוי הזה הוא עיתון "גלובס", עיתון יומי ואתר חדשות המתמקד בנושאים הפיננסיים השונים. העיתון החל את דרכו בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת בתור שירות מידע למנויים, עבר שינויים ותמורות משמעותיים לאורך השנים. כיום הוא מציע עמודי חדשות ומוספים יומיים, מוספים ומגזינים (נדל"ן, Lady, לוח גלובס ומגזין סוף השבוע G) וגם פרויקטם מיוחדים, דוגמת מדד המותגים, אנשי השנה או המשפיעים בתקשורת. זאת לצד אתר אינטרנט ועיתון אלקטרוני הזהה למהדורה המודפסת.

הנקודה הרלוונטית לענייננו היא שהמאפיינים שהוזכרו כאן של עיתון גלובס הופכים אותו לפלטפורמה נהדרת לפרסום מודעות מסוגים שונים. אבל מדוע זה כל כך מומלץ? ומהי הדרך הנכונה לפרסם בגלובס?

כדור העולם

שורה ארוכה של יתרונות

פרסום בגלובס הוא צעד כדאי עקב כמה סיבות עיקריות. הראשונה שבהן קשורה לממדי החשיפה של הקוראים לעיתון. למרות שאחוזי החשיפה של העיתונים הכלכליים נמוכים מאלו של העיתונות היומית הכללית, עדיין מדובר במקרה של גלובס בחשיפה נאה העומדת על כמעט 5%. זאת ועוד, בשנים האחרונות העיתון זוכה לעדנה של ממש ונמצא לרוב במגמת עלייה. אחוזים אלו עלו גם בזכות הפנייה המתבקשת של גלובס לשדה המשחק הדיגיטלי, שהגדיל עוד יותר את החשיפה הפוטנציאלית למודעות וגם אפשר פנייה לקהלים חדשים: למשל אוכלוסיית הצעירים, שמתחברת לעיתים פחות לעיתונות המודפסת ויותר לצורות דיגיטליות של תקשורת.

גלובס פונה לקהל יעד איכותי, שזה בהחלט מה שמחפשים לא מעט מפרסמים. קהל יעד מבוסס מבחינה כלכלית עשוי להיות פעיל בהשוואה לסוגים אחרים של צרכנים, כך שייתכן שיעילות המודעה תעלה פלאים. כמובן שתמונת הפרסום בעיתון גלובס אינה מסתכמת רק במודעות הפרסום: זוהי כתובת אידיאלית ואולי מובנת מאליה לפרסום של מודעות כלכליות (למשל מודעות הקשורות למסחר ולבורסה), פרסומים מטעם מוסדות או רשויות מקומיות, מודעות משפטיות, מודעות אבל של אנשים הקשורים בצורה ישירה או עקיפה לחברות גדולות במשק הישראלי וכן הלאה.

הדרך הנכונה לפרסם בגלובס

פרסום בעיתון גלובס, בדומה לעיתונים כלכליים אחרים, הוא בעל פוטנציאל להיות מוצלח במיוחד. אלא שההצלחה אינה מובנת מאליה. לצורך יעילות הפרסום נדרשת קבלת החלטות נכונה במישורים השונים, למשל מאפייני המודעה המפורסמת: עיצוב, תוכן, מועד הפרסום, מיקום בעיתון או במסופים השונים שלו וכן הלאה. מיותר אולי לציין שמשתנים אלו צפויים להשפיע על עלות הפרסום בגלובס, גם אם ברמה הכללית ניתן לטעון שמדובר כאן בעלויות שהן בהחלט בגדר הסביר בהשוואה לאפיקי פרסום אחרים או לאלטרנטיבות אחרות בעיתונות הכתובה.

חברה לפרסום מודעות בעיתונים יכולה להעניק ייעוץ ראשוני וליווי לכל אורך הדרך, לרבות ההתנהלות מול הגורמים השונים במדורי הפרסום של העיתון. בדרך זו אפשר לקצר תהליכים בדרך לפרסום המוצלח, או אפילו להוזיל את העלויות שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *