קידום אתרים בגוגל לשנת 2019

המקום הראשון בגוגל הוא החלום של כל בעל עסק. התייצבות במקום הראשון במנוע החיפוש של גוגל תוביל לכך שמשתמשים רבים יגלשו לאתר וכתוצאה מכך כמות הלקוחות של העסק תגדל. קידום אתרים בגוגל בשנת 2019 שונה מהקידום אליו התרגלנו בעבר שכן יש שדות חדשים ומרתקים אליהם מקדמי האתרים צריכים להתייחס.

טלפונים סלולריים

על פי נתוני מרכז המחקר Pew, אחד מכל חמישה מבוגרים בעולם המערבי גולש באינטרנט באופן בלעדי דרך הסמארטפון שלהם. בדו"ח האחרון של We Are Social, היוו טלפונים ניידים 50% מסך תנועת בגולשים באינטרנט ברחבי העולם.

אתרים מותאמים לסלולאר אשר אינם מציעים למשתמש את חווית השירות המלאה של האתר הרגיל זוכים לדירוג נמוך יותר ביחס לאתרים שמציעים גרסאות מלאות ומותאמות לניידים. כלומר כל בעל אתר צריך להתאים את אתר האינטרנט שלו לטלפונים ניידים ולהציע בו את כל האפשרויות המופיעות באתר הרגיל.

אופטימזציית תוכן באמצעות מבני מידע

גוגל מסתמכת על מבני מידע מוגדרים בעת שהיא עוברת על דפי אינטרנט, מידע מסוג זה מסייע לגוגל להבין בצורה אופטימלית את האתר עליו האלגוריתם עובר ואנשי קידום תוכן עובדים כל הזמן על פענוח המבנים הטובים ביותר לטובת קידום אתרים.

להלן כמה נתונים שקיומם בדף הכרחי לקידום האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

  1. שם עסק
  2. פרטי קשר
  3. דירוג מצטבר
  4. מוצרים ושירותים
  5. מקום או כתובת

אתרים שיציגו את המידע לעיל בצורה נכונה יזהו עלייה משמעותית בדירוג שלהם בגוגל. יחד עם זאת, חשוב לבדוק כי המידע שנמסר באתר עדכני ומדוייק. במידה וגוגל תזהה כי מופיע באתר מידע שאיננו מדוייק היא תפגע בצורה ניכרת בדירוג של האתר.

מבנה המחקר והרלוונטיות בחיפוש

חשוב להבין מה המשתמשים באתר מחפשים, בין אם מדובר במידע, שירות או מוצר, חשוב להבין מה הגולשים מעוניינים לקבל מהאתר המקודם ובהתאם להתאים את מילות המפתח המופיעות באתר.

גוגל הציגה לאחרונה כלי שנקרא RankBrain אשר מסוגל לדרג את איכות המיקוד של האתר ובהתאם להוריד או להעלות את הדירוג שלו בגוגל. בנוסף, RankBrain מסוגל לעבד מילות מפתח בודדות וכן כאלה בעלות זנב ארוך, תכונה זאת דורשת מחקר מקיף יותר בנוגע למילות מפתח וכן לזיקוק הידע של בעל העסק לגבי לקוחותיו.

עסקים יצטרכו לחפש את כל הנושאים הרלוונטיים לתעשייה שלהם, להבין את כוונת החיפוש סביב הנושאים השונים ולוודא שהם מתאימים כראוי את תוכן האתר אותו הם מקדמים. אף על פי כן, גוגל תמשיך להעדיף אתרים מוכרים וברי-סמכא, כך שכל עוד האתר אותו אתם מקדמים איננו אתר ששווה מבחינת כמות התנועה ורוחב היריעה של וויקיפדיה או ווינט חשוב לסמן את הנישה של האתר ולמקד את מילות המפתח בתחום העיסוק הרלוונטי שלו.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
איש שיווק
מה כרוך בקידום אתרים?

לפני זמן לא רב, כשרציתם לקדם את העסק שלכם פרסמתם מודעה בעיתון, חילקתם פליירים או נעזרתם בהמלצות של לקוחות מרוצים שהעבירו את שמכם מפה לאוזן

קרא עוד »