קמפיינים דיגיטליים – מדריך למתחילים

אתם מצויים בעולם השיווק הדיגיטלי ומחפשים אפיקי קידום.

אפיק קידום נפלא, הוא ניהול קמפיינים דיגיטליים.

בכתבה זו נבין מהו קמפיין דיגיטלי, מהן שיטות העבודה המומלצות ביותר וכמובן נעניק לכם מספר טיפים מנצחים שיהפכו את הקמפיין שלכם למוצלח במיוחד.

 

מה זה קמפיין דיגיטלי

קמפיין דיגיטלי הוא מסע פרסום הנערך במרחב הווירטואלי. הפרסום יהיה נרחב, ישלב מתודות שונות והכל במטרה להביא לפרסום האפקטיבי ביותר והמוצלח ביותר. הקמפיין יצטרך לנקוט באסטרטגיה שונה כלפי פלחי שוק שעוד לא חשופים בכלל למוצר או לשירות, ובאסטרטגיה שונה ביחס לפלח שוק שחשוף למוצר ומעוניין בו וצריך להניע אותו לרכישה.

מנהל הקמפיין הוא האמון על תכנונו, על האסטרטגיות, על המתודות ועל השילוב ביניהם. מכיוון שכך, המנהל נדרש להבנה רחבה של הנושא ואמביציה גבוהה לשיווק. כעת נעניק לכם, המנהלים הבאים, את הכלים שיעזרו לכם ליצור קמפיין נפלא.

 

תשלום בשיטת PPC

מה זה PPC אתם שואלים? שאלה מעולה, עם תשובה פשוטה בצידה. PPC, ראשי תיבות של Pay Per Click, היא מתודת תשלום של מפרסמים לבתי העסק. לעיתים, פרסום הוא כלי לא יעיל שעולה ממון רב לריק. זהו המצב כאשר הפרסום לא טוב ולא פונה לקהל היעד הנכון.

במטרה להימנע מתשלום מיותר, פותחה שיטת הPPC, תשלום לפי לחיצה. בשיטת תשלום זו, המפרסם מחויב בתשלום למי שמפרסמים אצלו רק לפי מספר הכניסות בפועל למודעה. פלטפורמות הפרסום הגדולות ביותר – פייסבוק וגוגל, אימצו מודל זה וזוהי שיטת התשלום הנפוצה עבור מפרסמים באתרים אלו.

משמעות הדברים היא, שבעל עסק המפרסם בגוגל, למשל, יכול שלא לשלם מראש לגוגל סכום בעד הפרסום אלא להעביר לחברה כסף רק עבור כל כניסה של גולש למודעה. כך, לא מתבזבז כסף על פרסום לא אפקטיבי וכן נעשה פרסום בחינם עבור לקוחות שעוד לא נמצאים בשלב המודעים למוצר. כך, הם נחשפים אליו מבלי שהמפרסם מוציא על כך כל הוצאה שהיא.

 

מחקר אמפירי

לפני שמתחילים בקמפיין הפרסום, ערכו מחקר אמפירי מעמיק על החברה. השלב הראשון במחקר, הוא איסוף נתונים – DATA. הנתונים הדרושים הם נתונים על אופי הלקוחות ועל נתוני השימוש שלהם. תוכלו להיעזר ב google analytics לצורך דליית הנתונים. בשלב הבא, נתחו את הנתונים בעזרת אנליסטים המתעסקים בData Since, והסיקו מסקנות שיווקיות נחוצות שיעזרו לכם בתכנון האסטרטגי.

 

התאמת המסר והפלטפורמה לקהל יעד

כל פרסום דורש מסר. אמרה שאתם רוצים להעביר ללקוח. שימו לב, שייתכן ואתם פונים למספר קהלי יעד. התאימו את המסר לכל קהל יעד. הבחינו בין הלקוחות לפי גילם, אזור מגוריהם, מטרת השימוש במוצר והיותם גופים פרטיים או עסקיים.

כמו כן, נדרשת התאמת המדיום בו מועבר המסר. עבור לקוחות צעירים, פרסמו ברשתות החברתיות ובעיקר באינסטגרם ובטיקטוק. עבור לקוחות יותר מבוגרים, פרסמו בפייסבוק ובגוגל. פרסום לא מותאם, לא יניב תוצאות.

 

שילוב של פרסום אורגני בקמפיין

שלבו במסע הפרסום פרסום אורגני, כלומר פרסום שקהל היעד לא ידע שמדובר בפרסומת. קידום מעין זה גם יקדם את העסק לאורך זמן וגם יעזור להגיע לקהל יעד לא קטן, שמגלה רתיעה עזה מפרסומות ממומנות. גולשים רבים לעולם לא יכנסו לפרסומת בגוגל או בפייסבוק, רק עקב היותן פרסומות. כך, תוכלו להגיע גם אל אותם לקוחות פוטנציאליים.

 

בקרה תוך כדי הקמפיין

אל תתאהבו ברעיונות של עצמכם. הפעילו חשיבה ביקורתית לאורך כל הדרך, ובחנו האם הפרסום אכן מוצלח. תהיו פתוחים לביקורת וכן לשמיעת עצות מבעלי ניסיון. קמפיינרים שאינם קשובים לעצות ודבקים באותן מתודות לכל אורך הדרך, צפויים להיכשל.

 

לסיכום

ניהול קמפיין דיגיטלי הוא תפקיד נהדר בעולם השיווק המקוון. הקפידו על שילוב מתודות פרסום שונות, שלמו בשיטת PPC, ערכו מחקר אמפירי מעמיק, התאימו את המסר והמדיום לקהל היעד ותהיו ביקורתיים ביחס לעצמכם. בהצלחה!

מסך נתונים

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם