איך לבחור את המיתוג הנכון לעסק האינטרנטי שלך

משפט רומאי עתיק אומר: "לא הייתם פרסמים פיצה במסעדה תאילנדית".

המשפט לא קיים ומי שהיה בתאילנד אכל פיצה לצד פד תאי, אך המשמעות עומדת בעינה.

כשזה מגיע למיתוג עסקי לעסק אינטרנטי, מדובר בתהליך של הבנה עמוקה וסלילת דרך לפרסום נכון.

עסק צריך להיות ממותג בהתאם לקהל היעד, עם הצבעים הנכונים המילים הנכונות.

בגדול – הכל נמצא בדיוק של הפרטים הקטנים. אז איך עושים זאת?

 

כוחות אקדמיים

במונחים של היום, ישנם כוחות רבים שפועלים על הצרכן בקבלת ההחלטות שלו. בסופו של דבר, הוא מושפע מהחברה ומנסה להתאים את החלטותיו לפי תועלתו האישית. בנוסך לכך, הפרט מבין את כל מה שמסביבו דרך מילים, סמלים והבנתו הסימבולית. מיתוג עסקי מהלך אסטרטגי שנועד להדיל את המוצר שלנו ממתחרים אחרים בשוק שלנו והוא בא לידי ביטוי בשפה חזותית. תמונה שווה אלף מילים, אך כשנחבר תמונה ומילה – נוצרת שפה. כשהשפה מלווה את החברה או המוצר היא נטמעת בהם והופכת לכזו שמשקפת ערכים, הוויה ומסרים שעוברים בצורה ברורה ללקוחות ומחברת אותם אליה. הבטים אלו של הסוציולוגיה והאנתרופולוגיה חייבים להילקח בחשבון כאשר בונים מיתוג עסקי.

 

הכל בעיניי המתבונן

כשצרכן ניגש לאתר אינטרנט של מוצר, בראש ובראשונה הוא חווה את המותג דרך העיניים שלו. לוגו, צבעים, פונט, עיצוב הרקע – כל אלה הם גורמים מכריעים בחווית הלמידה של הצרכן וגורמים מכריעים באם יקנה את המוצר או לא. כהצבעים תואמים לאופי המוצר ומה שהוא משדר, שהפנוט קריא וברור, שהמילים הן מדויקות ולא סתם נזרקות לאוויר וכשיש פנים למוצר שלנו – אלה הם רק חלק מכוחות המיתוג שישאירו את הלקוח באתר, את אמצעי התשלום שלו במערכת ואת המוצר בחבילה בדרך אליו.

 

איך ואיפה

חלק מתהליך המיתוג העסקי הוא איפה ובאיזה אופן המוצר שלכם מתפרסם. בחירת שטחי הפרסום ברשת משפיע ישירות על החשיפה לקהל היעד וממקדת אותו. כשהמור יתפרסם בשטחי פרסום שאליהם מיגע אוכלוסיה מפל גיל מסוים (לדוגמה) בלבד, זה ימקד את קהל היעד שאכן המוצר תואם להם ולהלך הרוח שלהם. ההיבט הנוסף שך פרסום הוא עיצוב הפרסום והייצוג – הכוח הגרפי הוא קריטי ומטה את הכף בנגישות הפרסומת. עיצוב יכול להתחלק לפי התאמה לגיל, מקצוע או הרגל צריכה ואלו מעידים על אופי ובגרות המוצר.

 

מילים לעסק הצעיר

לפני שאתם בוחרים מסלול עסקי, הבינו את עצמכם והעסק שלכם! לפני צעידה במסלול המיתוג, בררו מול עצמכם למי אתם מייעדים את המוצר? האם הוא מתאים רק לקהל זה או שישנם עוד צרכנים אפשריים? מהם הצבעים שלנו ושל המותג? מהו האופי של החברה שלנו? מהו האופי שלה המותג?

שאלות אלו יסייעו לכם בהכוונה ובהבנה העצמית בדרך למיתוג עסקי מותאם למוצר שלכם.

 

מחשב נייד

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם