איך להשיג פטור ממס הכנסה בצורה דיגיטלית

הזמנים השתנו. אם בעבר כל העניינים הבירוקרטיים כללו מילוי טפסים באופן ידני, כיום ניתן למלא פחות טפסים ובאופן דיגיטלי. גם הרשויות בישראל פועלות על מנת לצמצם את הקושי בתהליכים השונים ולהקל על חייהם של האזרחים. גם פטור ממס הכנסה ניתן לקבל בדרך דיגיטלית על ידי פנייה לאתר רשות המיסים או לחברות שונות הפועלות באינטרנט.

 

קבלת פטור ממס הכנסה בדרך דיגיטלית

פטור ממס הכנסה ניתן לקבל בעיקר בעקבות בעיות בריאותיות שונות. אם אדם חולה או נפצע מתאונה ונקבעה לו נכות משוקללת של יותר מ- 90% לצמיתות, הוא יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה אם הוא ממשיך לעבוד.

על מנת לקבל את הפטור צריך לעבור וועדה רפואית מטעם מס הכנסה. הוועדה הרפואית קובעת את אחוזי הנכות המשוקללים ואת משך הזמן התקף של אחוזי הנכות. החלטת הוועדה בלבד תקבע את הזכאות לפטור ממס הכנסה.

התחומים הפיננסיים, הם מסובכים למדי לרוב האזרחים, במיוחד תחום המס. כל טעות במילוי הבקשה הוא בהכנת הטפסים הרפואיים לוועדה יכולה להעלות ביוקר. לכן, תוכלו בדרך דיגיטלית לפנות לחברה שתעזור ותייעץ לכם בכל הדרך על מנת שתזכו לקבל את מה שמגיע לכם.

 

אופן תשלום מס ההכנסה במדינת ישראל

במדינת ישראל תשלום מס הכנסה הוא תשלום פרוגרסיבי, ככל שההכנסה של האדם עולה, כך אחוז המס שהוא ישלם מתוך הכנסתו תעלה גם כן. תשלום המס מחושב על פי מדרגות המס שהן האחוז שנקלח מתוך ההכנסה ועל פי נקודות זיכוי, הנחה שניתנת לכל אדם בתשלום המס בעקבות המאפיינים האישיים שלו.

 

קבלת החזרי מס ממס הכנסה בצורה דיגיטלית

תשלום מס הכנסה מחושב באופן שנתי למרות שבפועל, כל שכיר משלם בכל חודש תשלום למס הכנסה. גובה התשלום מחושב על פי הכנסתו השנתית הצפויה של העובד ומקוזזת עם מדרגות המס ונקודות הזכות.

אם תשלום המס שהעובד שילם היה גבוה יותר מתשלום המס שהוא אמור לשלם בפועל או שהעובד זכאי לפטור ממס הכנסה אך בכל זאת שילם את הכספים, הוא יכול להגיש בקשה להחזר מס באופן דיגיטלי על מנת לקבל את הכספים העודפים ששילם.

על מנת לקבל את ההחזרים, יש לדעת את הנקודות הבאות:
1. ניתן להגיש את הבקשה על שנת מס מסוימת רק לאחר שהיא הסתיימה.
2. ניתן להגיש בקשה עד 6 שנים רטרואקטיבית עבור שנת מס.
3. אל הבקשה יש למלא טופס החזר מס, לצרף תלושי שכר או טפסי 106 ולצרף מסמכים רלוונטיים שתומכים בבקשה שלכם – את כל המסמכים ניתן להגיש באתר רשות המיסים בדרך דיגיטלית.
4. אם תמצאו זכאים להחזר, תוכלו לקבל את ההחזר ישירות לחשבון הבנק שלכם בתוספת ריבית והפרשי הצמדה.

 

לסיכום, פנייה לרשות המיסים דרך האינטרנט

ניתן לקבל פטור ממס הכנסה בדרך דיגיטלית על ידי פנייה באתר רשות המיסים. מלבד הייעוץ והתמיכה, תוכלו להגיש גם את הטפסים באופן אינטרנטי ודיגיטלי.

שעון ומטבעות

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
2 פריטים למיגון הבית

  בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפריצות שמתקיימות בבתים שנמצאים בשכונת המגורים שלנו. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לערוך בירור מקיף אודות

קרא עוד »
סרטון ארוך
איך מפיקים סרטון תלת מימד?

כולנו נתקלנו בדמויות מצוירות אשר הופכות לפרזנטוריות של מותג, החל מהתינוק החמוד של במבה ועד לחתול שמלמד כיצד מפרידים פסולת לפחים השונים. הדמות המצויירת נתפסת

קרא עוד »
החלפת צילינדר
איך בוחרים מנעולן?

בחירה במנעולן זה לא עניין של מה בכך. רבים מאתנו גילו שמדובר בעניין מורכב לאחר ששמעו על המקרה שדובר לאחרונה לא מעט ברחבי התקשורת. עובדה

קרא עוד »
מחשב נייד
5 טיפים לבחירת סוכנות פרסום

בתור בעלי עסקים, אחת הבחירות החשובות ביותר בעסק היא בחירה של סוכנות פרסום. כדי להגדיל את ההכנסות של העסק, עליכם כמובן להגדיל את מספר הלקוחות,

קרא עוד »