איך להתאים את כסא המחשב שלכם לישיבה ממושכת מול מחשב

חשיבותו של כסא המחשב

בדורות האחרונים, חשיבותו של המחשב האישי הולכת וגדלה. המחשב מלווה אותנו מהשעות המוקדמות של הבוקר, עוד לפני העבודה, כשאנחנו קוראים את החדשות עם הקפה, או שולחים מיילים קודם היציאה לעבודה.

לאחר מכן, בעבודה עצמה, בין אם מדובר במקצועות טכנולוגיים כמו מחשבים או הנדסות, ובין אם מדובר בעבודות פחות טכנולוגיות, כיום מערכות ממוחשבות נמצאות כמעט בכל עבודה, ובמצטבר נמצא את עצמנו מבלים שעות רבות מול מסך המחשב המרצד. לאחר מכן, בערב,  נגיע הביתה ונשב לצפות בסדרה, חדשות, או סרט טוב מול המחשב או הטלוויזיה. כך, גם אם אנחנו לא מודעים לכך בצורה מלאה, אנחנו יושבים שעות רבות מול מסך המחשב.

לישיבה ממושכת זו, עלולות להתלוות מספר תוצאות שליליות. הראשונה, היא ההשפעה של בהייה מרובה מול המסך, אך בה לא נתמקד. התוצאה השלילית הנוספת היא, הנזק  הרב שעלול להיגרם לגב שלנו כתוצאה משעות ישיבה רבות מול המחשב בזווית לא נכונה או כתוצאה מכיסא לא מתאים למערכת הגב שלנו.

לכן, נציג בפניכם כעת מספר גורמים, בהם עליכם להתחשב, על מנת לרכוש לעצמם את כיסא המחשב הנכון והבריא ביותר עבור הגב שלכם.

 

הגורמים בהם יש להתחשב

כיסא ארגונומי

על מנת להתאים לעצמכם כיסא נכון לגב שלכם, בקשו בחנות מהמוכר כיסא הנקרא "כסא ארגונומי", כלומר כיסא המתאים לכלל האוכלוסייה ולא "כיסא אורתופדי" המתאים לאנשים עם בעיות בגב.

 

הקימור בכיסא

בדקו כי באזור חוליות המותניים ושקע הגב התחתון, באזור בו הכיסא פוגש את שקע הגב התחתון, חפשו בליטה במשענת. בליטה זו, מותאמת לתמיכה בחוליות הגב שלכם לאורך ישיבה ממושכת.

 

נדנוד המשענת

חפשו כיסא המאפשר נדנוד של משענת הגב אחורה וקדימה, באופן חופשי לפי רצון היושב. נדנוד מעין זה, יוצר זרימה של דם לאורך שדרת הגב, ומונע קיבעון וקיפאון של הגב, מצבים המזיקים לגב.

 

מנגנוני כוונון

בדקו כי יש בכיסא מנגנוני כוונון, איתם תוכלו להתאים את גובה היכסא, זוויות המשענת ועוד מגוון אפשרויות אחרות להתאמה אישית של הכיסא לצרכים האישיים שלכם. ככל שיש יותר ידיות וכיוונונים לכיסא, הכיסא יתאים לכם יותר.

 

ריפוד

חשוב שהריפוד של הכיסא יקבל את תבנית מערכת הגב שלנו ויעניק לנו סירקולציה של אוויר תוך הישיבה. כסאות רשת מתאימים את עצמם מהר יותר למבנה מערכת הגב שלנו, אך הם מעט יותר יקרים מריפוד ספוג. חשוב לוודא כי הבד המרכיב את הכיסא אוורירי.

 

הטייה קדימה

במדיה ואתם נוטים לרכון קדימה אל המחשב, חפשו כסאות בעלי זווית שלילית, כזו הנוטה לכיוון המחשב ומעניקה לכם משענת נוחה לגב.

 

לסיכום

התחשבו בכלל גורמים אלו בקניית כסאות מחשב, והעניקו לגב של שלכם בריאות ונוחות מרבית.

 

 

כיסא מנהלים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
2 פריטים למיגון הבית

  בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפריצות שמתקיימות בבתים שנמצאים בשכונת המגורים שלנו. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לערוך בירור מקיף אודות

קרא עוד »
סרטון ארוך
איך מפיקים סרטון תלת מימד?

כולנו נתקלנו בדמויות מצוירות אשר הופכות לפרזנטוריות של מותג, החל מהתינוק החמוד של במבה ועד לחתול שמלמד כיצד מפרידים פסולת לפחים השונים. הדמות המצויירת נתפסת

קרא עוד »
החלפת צילינדר
איך בוחרים מנעולן?

בחירה במנעולן זה לא עניין של מה בכך. רבים מאתנו גילו שמדובר בעניין מורכב לאחר ששמעו על המקרה שדובר לאחרונה לא מעט ברחבי התקשורת. עובדה

קרא עוד »
מחשב נייד
5 טיפים לבחירת סוכנות פרסום

בתור בעלי עסקים, אחת הבחירות החשובות ביותר בעסק היא בחירה של סוכנות פרסום. כדי להגדיל את ההכנסות של העסק, עליכם כמובן להגדיל את מספר הלקוחות,

קרא עוד »
מספרים
מה היתרון במספר מקוצר לעסק?

בתקופה האחרונה אנו רואים את המספרים המקוצרים לעסקים בכל מקום. במודעות העיתונים, בשלטי החוצות ועוד. העלייה המשמעותית בשימוש במספרים אלו גרמה לנו לצאת ולבדוק את

קרא עוד »