אם אין צוואה האם התכתבויות בוואטסאפ נחשבות כהוכחה

כבר היו מקרים שהגיעו לבית משפט ובו היו ראיות של התכתבויות בוואטסאפ. השאלה אם הודעת וואטסאפ קבילה בבית משפט היא שאלה טובה והיא נידונה בלא מעט פורומים. למעשה, ההמלצה היא לא להסתמך על הודעות וואטסאפ וכן לדאוג לראיות איכותיות יותר, למרות שגם הודעות כאלו יכולות להוות ראייה בתנאים מסויימים.

 

האם ההודעות מהוות ראיות קבילות?

חשוב לציין כי חוקי המשפט מתעדכנים ומשתנים כל הזמן ואם בעבר לא היתה כל התייחסות להודעות כאלו, הרי שהיום יש התייחסות והודעות וואטסאפ יהיו קבילות כראיות בתנאים שהן עונות לקריטריונים מסויימים. למרות זאת, אם אתם נתקלים בשאלה כזו, כדאי שתפנו להתייעץ עם עורך דין ירושות לקבלת מידע ליורשים כאשר אין צוואה.

האם ההודעות מהוות ראיות קבילות

מה התנאים לקבלת הודעות וואטסאפ כראיה בבית משפט?

בדיונים מסויימים בית המשפט קבע  כי הודעות וואטסאפ יחושבו כראיה בבית המשפט אך ורק בתנאים מסוימים:

  • אין חילוקי דעות בין מי שקיבל את ההודעה לבין מי שכתב אותה לעניין תוכן ההודעה.
  • תוכן ההודעה הועבר והתקבל אצל שני המתכתבים.
  • שני המתכתבים מעורבים בשיחה בצורה ישירה.

 

מה עושים כשאין צוואה?

אם אין ירושה, יש צורך להגיש בקשה לצו ירושה. לאחר הגשת הבקשה, היא תיבדק על ידי בית המשפט וההחלטה בנדון תגיע ליורשים. בסיטואציות מסויימות ניתן לקבל צו ירושה זמני שיהיה מוגבל בזמן ויהיה על היורשים לפעול בזריזות לקבלת הירושה. כשיש צו ירושה, יש סיכון שתוגש בקשה לביטול צו הירושה במקרים בהם ישנם שימושים בנכסי הירושה או במקרים שהצו שהגיע לא תואם לרצונות היורשים.

מה עושים כשאין צוואה

ניתן להגיש בקשה מקוונת לצו ירושה

בשונה מבעבר, כיום ניתן להגיש בצורה מקוונת דרך אתר בית הדין הרבני או הרשם לענייני ירושות. לצורך הגשת הבקשה יש צורך בתשלום 2 אגרות – אגרת פתיחת תיק – 461 ₪ ואגרת פרסום הצו שינתן – 130 ₪. בקשה לצו ירושה תוכלו להגיש בצורה מקוונת במקרה שאתם עונים ל-2 התנאים:

  1. המנוח לא כתב צוואה.
  2. אתם, מגישי הבקשה, נחשבים כיורשים חוקיים של המנוח או יורשיו.

לפעמים צוואות נכתבות אך הן לא כוללות הוראות חלוקת כל הנכסים וכך, ניתן להגיש בקשה לצו ירושה עבור יתר הרכוש.

 

מה עושים עם הודעות הוואטסאפ?

יש לכם הודעות שיכולות להוכיח לכם נתונים בנוגע לרצון המנוח לגבי חלוקת רכושו לאחר פטירתו? פנו לעורך דין מומחה לענייני ירושות שיטפל בעניין על הצד הטוב ביותר. לפעמים חוסר שימת לב לפרטים קטנים עולה ביוקר בהמשך וחבל להגיע למצב כזה…

 

לסיכום

כיום הודעות וואטסאפ יכולות לשמש כראיות קבילות בבית משפט בתנאים מסוימים כפי שפירטנו כאן. ההמלצה היא לפנות לעורך דין מומחה לענייני ירושה בכדי להימנע מחלוקת רכוש לא הוגנת וסכסוכים בנושא. המון הצלחה!

אם אין צוואה האם התכתבויות בוואטסאפ נחשבות כהוכחה

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
החשש באיחור מסירת דירה
החשש באיחור מסירת דירה

רכישת דירה היא אבן דרך משמעותית בחייהם של רוב האנשים, המלווה לרוב בהתרגשות וציפייה. עם זאת, אחד החששות הנפוצים שעמם מתמודדים לא פעם רוכשים פוטנציאליים

קרא עוד »