3 דרכים להנגיש מוצר בחנות אינטרנטית

אם אתם מנהלים חנות אינטרנטית, ודאי ישבתם, בשלב התכנון, כדי להבין את מסע הלקוח בחנות. כלומר, מה ידרש הלקוח לעשות בחנות שלכם על מנת למצוא את המוצר שביקש מבין אלפי המוצרים הקיימים בחנות. חשוב לזכור, שבתקופה בה ישנה פריחה של חנויות באינטרנט, ומוצר מסוים ניתן לאתר, להזמין ולקבל ממגוון רחב של אתרים שונים, דווקא האתרים אשר מציעים חווית משתמש משופרת וחלקה יכולים לרכוש לעצמם יתרון יחסי. אז בלי להכביר במילים, הנה 3 דרכים שבהן יכולים מנהלים של חנויות אינטרנטיות להטמיע רכיבים שונים באתר, כדי לאפשר לקהל הלקוחות שלהם לאתר מוצרים שונים:

 

דרך מספר 1: הטמעת תפריט היררכי

הדרך המקובלת ביותר להנגיש מוצר באתר היא באמצעות תפריטי האתר, אולם חשוב לזכור, כי תפריטים אלו אמורים להיות בנויים בצורה היררכית חכמה, שתקל על הגולש את ההחלטות השונות במהלך הניווט. הנה דוגמה קטנה: מנהל חנות אינטרנטית יכול לפתוח בחנו קטגוריה ברמה ההירכיה השניה של מוצרי לבוש ואופנה, תחתיה, ברמת ההיררכיה הבאה קטגוריית נעלים, ותחתיה קטגוריית נעלי נשים ונעלי גברים. כעת, אישה שמעוניינת לאתר לעצמה נעליים תידרש ללחוץ שלוש פעמים על תפריט האתר: לחיצה על מוצרי לבוש ואופנה, לאחר מכן לחיצה על נעליים, ואז על נעלי נשים. כל שהיא תידרש לעשות מכאן הוא לבחור את הנעליים האהובות עליה מבין אלו המוצגות לה על גבי דף הסינון.

 

דרך מספר 2: הטמעת סננים בתפריט הצידי

לא מעט פעמים, הגולש יודע אילו תכונות הוא מחפש במוצר שירכוש אך עדיין לא החליט על דגם המוצר עצמו ואפילו לא על החברה המייצרת אותו. סננים מתקדמים המשולבים בתפריט הצידי של האתר הם דרך נהדרת להנגיש לגולש את המידע הזה. למשל, גולש יכול להיכנס לחנות אינטרנטית כדי לרכוש מחשב נייד, מבלי שהוא יודע באיזה דגם הוא מעוניין, לסמן שהוא מעוניין בטווח מחירים של 3000 עד 4000 ש"ח, עם מסך בגודל 15.6 אינץ' ומעבד i5. החנות תפלטר עבור הגולש את כלל המחשבים שעונים לצורך שלו, ותציג לו אותם לפי מידת הרלוונטיות.

חניות באינטרנט

דרך מספר 3: הטמעת מנגנון חיפוש

כולנו מכירים את מנוע החיפוש של גוגל, אשר מאפשר לנו לקבל תוצאות חיפוש רלוונטיות לשאילתות שונות שאנחנו מבצעים. אם כן, לא מעט אתרים, ובכלל זה חנויות באינטרנט, בוחרים גם הם להטמיע מנגנון חיפוש באתר, שמאפשר לגולשים שונים לאתר מוצרים שהם יודעים את הדגם המדוייק שלהם, מבלי הצורך לעשות שימוש בכלי ניווט שונים באתר. מנגנון החיפוש בדרך כלל מוטמע בחלק העליון של האתר, וחוזר על עצמו בכלל דפי האתר. כך, הוא למעשה מלוווה את הגולש בכל שלב ומאפשר לו דרך ישירה ונוחה לקבל את התוצאות עבורן הגיע לאתר.

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שיווק B2B
מה הוא שיווק B2B?

בעולם השיווק, האתגר המרכזי כיום הוא להצליח לבלוט. לא משנה מה התחום שבו אתם עוסקים, סביר להניח שישנם עוד הרבה מאוד עסקים שנמצאים בתחום הזה,

קרא עוד »
לחצן מעקב
איך תקדמו את חשבון הטיק טוק שלכם

בשנים האחרונות מונח הקידום הפך למונח בלתי נפרד מעולם האינטרנט, השיווק והפרסום. קידום חשבונות וקידום אתרים הם הדרכים היעילות ביותר שבאמצעותן ניתן להפוך משתמש ספציפי

קרא עוד »