הכירו את פייתון – שפת התכנות המבוקשת ביותר בשוק התכנות

פייתון היא שפת תכנות רבת עוצמה, בעלת שימושים רבים והיא נפוצה מאוד בפלטפורמות רבות. שפה זו פותחה על מנת לפשט קונספטים מורכבים של שפות תכנות אחרות ולהפוך את תחביר השפה לקריא ואינטואיטיבי יותר. שפת תכנות זו מבוקשת בשוק התכנות מכיוון שהיא מאפשרת למפתחים ליצור תוכנות מורכבות תוך שימוש בפחות שורות קוד ובזמן פיתוח קצר יחסית. על פייתון בהרחבה במאמר שלפניכם.

 

שפה עוצמתית קלה ללמידה

פייתון אומנם מושתתת על יסודות משפת C אך היא מפשטת עקרונות רבים ומכילה מנגנונים אוטומטיים החוסכים כתיבה רבה של קוד והופכים אותה לקלה לקריאה. שפה זו נחשבת לשפה מומלצת במיוחד עבור מתחילים מכיוון שהיא קלה ללמידה ביחס לשפות אחרות. פייתון נחשבת לשפה חזקה בעלת יכולות חישוביות עוצמתיות. מידע נוסף על קורס פייתון ניתן למצוא כאן.

 

תחומי שימוש רבים ומגוונים

פייתון נמצאת בשימוש נרחב בפיתוח ווב, סטטיסטיקה, רשתות ואפליקציות בצד השרת .שפת התכנות פייתון נחשבת כיום גם לכלי חובה בתחומים של הביג דאטה והבינה המלאכותית. תחומים אלו מצריכים ביצוע של ניתוחים וחישובים מהירים על כמויות עצומות של מידע. בניגוד לשפות תכנות רבות שנחשבות לייעודיות למטרה מסוימת, פייתון נחשבת רב שימושית.

 

לצורך אימות או בדיקה

כאמור לימודי פייתון מומלצים לכל מי שחדש בעולם התכנות ומחפש את דלת הכניסה לעולם זה. גם עבור מתכנתים מנוסים המתמחים בשפות תכנות אחרות, פייתון יכולה לשמש כתוספת מצוינת לארגז הכלים שלהם. פייתון מתאימה לאימות רעיונות או מוצרים במגוון תחומים ויש לה מסגרות בדיקה מובנות שמסייעות בניפוי באגים ותכנון של תזרימי עבודה מהירים ביותר.

 

יתרונות נוספים של פייתון

שפת התכנות פייתון מבוססת על קוד פתוח וכל אחד יכול לתרום ולשפר אותה. פייתון היא מוצר שמתפתח ומשתכלל כל העת והמשתמשים בה נהנים מתוספות והרחבות באופן קבוע. מעבר לקורסים מקצועיים שניתן ללמוד באופן מקצועי ישנה קהילת רשת עצומה של משתמשי פייתון וניתן למצוא חומר רב בנושאים מגוונים בפורומים הרבים ברשת ולקבל סיוע מקצועי מהקהילה.

 

מאגר ספריות גדול

פייתון מגיעה עם מאגר גדול של ספריות מובנות אשר משדרגות את היכולות של השפה ומאפשרות למתכנתים במגוון תחומים פונקציונליות רבה בעבודתם. מעבר לספריות המובנות ניתן למצוא מאגרים של ספריות נוספות שמפתחים וותיקים תרמו לטובת הכלל, דבר שיכול לסייע למתכנתים חדשים ומנוסים בפיתוח תוכנות ומוצרים חדשים המשתמשים בשפה זו.

 

סיכום שפת פייתון

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בפייתון ובסיבות שהיא כה פופולרית כיום. כפי שציינו, מדובר בשפה שקלה ללמידה ומתאימה ליישום במגוון של תחומים. פייתון יכולה להיות שער הכניסה לתחום התכנות ולספק יתרונות למתכנתים וותיקים המתמחים בשפות אחרות. קהילת המשתמשים בפייתון עצומה וניתן להסתייע בה ללמידה ופתרון תקלות ובעיות בעת הצורך.

הקלדה

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
2 פריטים למיגון הבית

  בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפריצות שמתקיימות בבתים שנמצאים בשכונת המגורים שלנו. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לערוך בירור מקיף אודות

קרא עוד »
סרטון ארוך
איך מפיקים סרטון תלת מימד?

כולנו נתקלנו בדמויות מצוירות אשר הופכות לפרזנטוריות של מותג, החל מהתינוק החמוד של במבה ועד לחתול שמלמד כיצד מפרידים פסולת לפחים השונים. הדמות המצויירת נתפסת

קרא עוד »
החלפת צילינדר
איך בוחרים מנעולן?

בחירה במנעולן זה לא עניין של מה בכך. רבים מאתנו גילו שמדובר בעניין מורכב לאחר ששמעו על המקרה שדובר לאחרונה לא מעט ברחבי התקשורת. עובדה

קרא עוד »
מחשב נייד
5 טיפים לבחירת סוכנות פרסום

בתור בעלי עסקים, אחת הבחירות החשובות ביותר בעסק היא בחירה של סוכנות פרסום. כדי להגדיל את ההכנסות של העסק, עליכם כמובן להגדיל את מספר הלקוחות,

קרא עוד »