מה זה הנדסת נתונים?

עם המעבר של העולם למרחב הדיגיטלי והמאגרים הממוחשבים כמויות הנתונים בעולם לא מפסיקות לגדול והן מתחילות להציף אותנו – ממש כך. קיימות הערכות שתוך שנתיים נוצרה כמות נתונים גדולה מזו שנוצרה לכל אורך ההיסטוריה. מה זה אומר ומה אפשר לעשות עם כל הנתונים האלה?

 

הצפה של נתונים

קל להבין את הכמויות הגדולות של נתונים בעולם על פי הקבלה מסוימת לנתונים בטלפון הנייד שלנו. כמה פעמים הצצתם בגלריה והופתעתם לגלות כמות אדירה של אותה התמונה, תמונות מטושטשות, צילומי מסך מיותרים או כמות היסטרית של אנשי קשר שאתם אפילו לא יודעים מי הם וטלפנתם אליהם רק פעם אחת למטרה ספציפית.

דמיינו את זה בכל הטלפונים, מחשבים פרטיים, עסקיים, גופי ענק ועוד נתונים מסוגים שונים.

 

מה זה הנדסת נתונים?

הנדסת נתונים היא ענף בתחום המחשבים – באמצעות שימוש במערכות ממוחשבות שתוכנתו למטרת כרייה ועיבוד של מידע. מהנדסי הנתונים מתמקדים בפיתוח ושימוש בכלים לאיסוף המידע הדיגיטלי ולאחר מכן אחסון יעיל וניתוח לצורך מסקנות ושיפור המנגנונים. האתגר המרכזי של מהנדסי הנתונים הינו מול מאגרי המידע גדולי הממדים שידועים בשם "ביג דאטה".

 

לימודים להנדסת נתונים

הלימודים מותאמים לדינאמיות וקצב ההתפתחות המהיר בתחום המידע והביג דאטה. הסטודנטים נוגעים בתחומים רבים מכיוון שהתחום התעסוקתי נוגע ומשיק לתחומים רבים כמו – בינה מלאכותית, למידה חישובית, סטטיסטיקה וחקר הביצועים כמו כן גם פסיכולוגיה, מסחר אלקטרוני וכלכלה.

הסטודנטים לומדים כיצד לבצע איסוף, ניתוח הצגה והסקת מסקנות מהמידע העולה מאותם הנתונים ובוחנים את ההשלכות שלהם. היקף הלימודים הוא כארבע שנים והם כוללים מגוון קורסים עיוניים, מעשיים ועבודה פרקטית בה מתנסים באופן ממשי בטכנולוגיות הנלמדות. סטודנטים רבים מחפשים ומוצאים משרות data engineer בזמן הלימודים.

 

השתלבות בשוק העבודה

בוגרי המסלול יקבלו תואר ראשון B.Sc בהנדסת נתונים ויפתחו לפניהם מגוון של אפיקי תעסוקה כשהיום הנדסת נתונים ו – Data Science נחשבים לאחד המבוקשים במשק. חברות רבות גם מתחום ההייטק כמו גוגל, אינטל, מיקרוסופט וכמו כן בנקים, חברות מסחר וגופים פיננסיים מעוניינות להעסיק מומחי נתונים על מנת לנהל באופן חכם וללמוד מהנתונים שהם טמון מידע רב ויקר ערך להן.

 

ביקוש ותנאי העסקה

לצד הביקוש הגדל למהנדסי נתונים קיים מחסור משמעותי, הצורך עולה בארץ ובעולם ומשרות רבות בתנאים מעולים מוצעות היום לבעלי ידע זה. השכר של מהנדסים מתחילים נע בין 15,000 ל – 18,000 ויכול לעלות עד 25,000 בחודש לאחר כמה שנות נסיון.

 

לסיכום

בעצם נתונים הם כמובן מידע שקיים בכל מקום אך הם גם כל פעולה, מהזזת עכבר ועד גלישה בדפדפנים מסוימים, העדפות וחיפושים. אלו יכולים לתת לחברות השונות מידע יקר שיכול לעזור להם רבות הכול תלוי אם הם נקלטו בצורה טובה, אוחסנו ונותחו וזה בדיוק התפקיד של מהנדסי הנתונים.

מה זה הנדסת נתונים?

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
מנעול
איך לאבטח רשת אלחוטית בעסק

הרשת האלחוטית בעסק היא אחת הנקודות הרגישות ביותר לכשלי אבטחה שונים. המבנה של הרשת והעובדה כי הנתונים השונים כמו סיסמאות, קבצים, מיילים או מידע עסקי

קרא עוד »
חברת מחשוב ראשית
איך בוחרים חברת מחשוב לעסק?

לכל בעיה שבה אנחנו נתקלים במהלך החיים יש בעל מקצוע שיש לו פתרונות מתאימים. אינסטלטורים מסייעים לנו בבעיות אינסטלציה, רופאים עוזרים לנו בבעיות רפואיות וחשמלאים

קרא עוד »
מספרים דיגיטליים
כדאיות מעבד למחשוב ענן מנוהל

המעבר ההמוני לשימוש במערכות מחשוב ענן מנוהלות נובע מיתרונות רבים. בין היתרונות הרבים יש את ההיבט הכלכלי (חיסכון אדיר בכמות הכסף שאתם משקיעים בעובדים שהופכים

קרא עוד »