עד כמה שזה נראה מיושן, עד לא מזמן רוב העסקים עסקו בשיווק ובפרסום בערוצים קונבנציונאליים כמו תשדירי שירות בטלוויזיה, בבתי הקולנוע או ברדיו,
פרסום בעיתון, שלטי חוצות או פליירים לתיבות הדואר.
כיום רוב הפרסום נעשה באמצעות האינטרנט בין אם מדובר על אתרים ובין אם על הרשתות החברתיות.
קבלו 3 יתרונות לפרסום באינטרנט.
1 – אפקטיביות הפרסום באינטרנט ניתנת למדידה ולשיפור
בניית אתר אינטרנט היא השלב הראשון של פרסום אינטרנטי. ביחד עם זאת, לא מספיק שיהיה אתר לעסק, הוא צריך להיות רלוונטי, אופטימלי ויעיל. כאשר הגולשים מקלידים מילות חיפוש במנוע החיפוש של גוגל הם נכנסים לאתרים המופיעים בעמוד הראשי שלו הקשורים למילות החיפוש אותן הקלידו. אתר שמילות החיפוש שלו אינן תואמות את התכנים שלו יעלה במקרה הטוב בדפים האחרונים של מנוע החיפוש אליו לא יגיעו הגולשים, אתרים מתחרים יזכו לפופולריות גבוהה יותר והתקציב שנועד לשיווק אינטרנטי ילך לאיבוד. כאן נכנס לתמונה מקדם האתרים המקצועי. התפקיד שלו הוא לעשות סדר באתר, לבנות קישורים מתאימים, להכניס תכנים רלוונטיים ואיכותיים, לחקור ולמצוא את מילות החיפוש האידיאליות והמתאימות ביותר ולבצע אופטימיזציה באתר. ככל שהאתר יהיה אפקטיבי יותר הוא יביא לתוצאות הרצויות. לעומת הפרסום המסורתי, באינטרנט ניתן לבצע שינויים ולמדוד את ההישגים הטכנולוגיים וכמובן לשפר ולהיות מעודכן כדי לעמוד ביעדים.
2 – פילוח קהל היעד
כיום הטכנולוגיה באינטרנט מאפשרת לפלח את קהל היעד ולנתח בצורה סטטיסטית את ההתנהגות והרגלי הגלישה של המשתמשים. זאת אומרת שאם עסק מסוים משווק קמפיין ברשת החברתית הוא יכול באמצעות מספר העוקבים, הלייקים, התגובות והשיתופים לדעת מה הקהל חושב ולהפיק מכך לקחים. הוא יכול לערוך שינוי מיידי בקמפיין, לעצור אותו ולדעת מה קהל היעד שלו מחפש וצריך. לעומת זאת, בפרסום המסורתי אין אינטראקציה עם קהל היעד ולכן לא ניתן לדעת עד כמה הקמפיין יעיל. גם הטכניקות הטכנולוגיות, הממשקים, האפשרות להעלות סטורי, סרטונים ותמונות, להחליף, לשנות ולחדש אותם הוא משהו שלא ניתן לבצע בפרסום הרגיל כל כך מהר. בצורה כזו אין סיכוי לאבד את קהל היעד ולהיפך, ניתן לייצר קהל תומך על מנת שהעסק יהפוך למותג.
3 – מוזילים עלויות
כל עסק מתקצב עלויות לצורך שיווק ופרסום כדי לקדם את עצמו. בהשוואה לפרסום הקונבנציונאלי, ישנם מפרסמים הבוחרים באסטרטגיה של קידום אתרים ממומן. אם בעבר המפרסמים שילמו בצורה גלובלית על הפרסום, כיום ניתן לשלם בהתאם להגדרה הנעשית מראש. כלומר, להחליט על סכום אותו משלמים למפרסם על כל קליק של עוקב או על כל חשיפה. זאת אומרת, שניתן לעקוב ולייעל את התקציב של הפרסום בהתאם להתעניינות הגולשים וכך גם לצמצם את ההוצאות השיווקיות. דוגמה נוספת היא תשלום הנקבע מראש למשרד של קידום אתרים המבצע אופטימיזציה בכל פרק זמן שנקבע באתר וגורם לעסק לעמוד בראש כל הזמן.