האם יש לך כספים אבודים? כך תגלה

הרבה מאיתנו לא אוחזים ראש על מה הם שילמו בעבר. אילו קופות יש על שמם ואיפה הן נמצאות. משרד האוצר הגיע ועשה סדר בנושא. הוא הקים את אתר הר הכסף המהווה מסלקה פנסיונית דרכה כל אזרח ישראלי יכול להתעדכן על כספים הרשומים על מספר הזהות שלו.

 

מה זה מסלקה פנסיונית?

המסלקה הפנסיונית המוכרת לנו מוכרת גם בשם "הר הכסף". אבל בניגוד להר הכסף, המסלקה הפנסיונית נותנת נתונים מקיפים יותר כמו מידע על השקעות ולא רק על מקום הביטוחים. המערכת מפיקה את דוח המסלקה הפנסיונית דרכה המשתמשים יכולים לקבל פרטים באופן מקוון על כספים אבודים שהם לא זכרו שיש להם. בדו"ח תקבלו מידע שיראה שיש לכם חשבון אצל חברות שונות כמו הפניקס קרן השתלמות, אתם תוכלו לראות את מסלולי ההשקעה, גובה דמי הניהול ועוד.

 

אילו כספים ניתן לאתר באמצעות המסלקה הפנסיונית?

אם אתם חוששים שיש לכם כספים פנסיונים שאתם לא יודעים עליהם, המסלקה הפנסיונית תעשה לכם סדר. אתם צריכים להגיש לצורך כך בקשה מקוונת באמצעות מספר זהות.

תדרשו להזין את הנתונים האישיים שלכם והמסלקה זמינה לכם. אתם אמורים לקבל קוד לאזור האישי ודרכו לראות את הדו"ח שהופק עבורכם. התהליך הוא פשוט וקל והוא נועד לסייע לאזרחי ישראל למצוא כספים אבודים.

 

איך מפיקים דו"ח מסלקה?

כדי להפיק דו"ח מסלקה לא צריכים להיות מומחים גדולים בתחום. נכנסים לאתר המסלקה ומזינים את הנתונים האישיים כאמור. למרות זאת, אנשים רבים מעדיפים להיעזר ביועץ השקעות לצורך כך כיוון שהם אכן יודעים להפיק את הדו"ח, אך הם לא מבינים אותו ולא יודעים כיצד לקרוא אותו. במקרה כזה יהיה עליכם לחתום על ייפוי כוח בו אתם מאפשרים ליועץ גישה לפרטים שלכם.

 

האם דו"ח המסלקה נשאר זמין?

אם תרצון לשמור על הקובץ המופק, תצטרכו לשמור אותו אצלכם. המערכת עצמה לא אוגרת את הקבצים שהיא מפיקה ולכן תצטרכו להוריד אותו אליכם תוך שבעה ימי עסקים שלאחריהם הקובץ נמחק מהאתר.

 

כמה זמן אורך תהליך איתור כספים?

באמצעות המסלקה הפנסיונית תוכלו לאתר את הכספים בקלות ולקבל דו"ח פירוט תוך שלושה ימי עסקים. לא מדובר בתהליך ארוך וקחו בחשבון ששווה לעשות אותו גם כשיש חשד קל על כספים אבודים. לא תפסידו מכך.

 

מי נעזר בדו"ח מסלקה פנסיונית?

נכון להיום החוק מחייב כל יועץ פנסיוני להוציא דו"ח מסלקה על הלקוח לפני שהוא מציע לו מוצר פנסיוני מסוים. בצורה כזו נמנעים כפל בטוחים וכספים אבודים.

 

לסיכום

גם אם אתם לא זוכרים באיזו קופה יש לכם כסף, באמצעות המסלקה הפנסיונית תוכלו להפיק דו"ח פנסיוני מורחב ולאתר את כל הכספים הפנסיוניים האבודים שלכם. התהליך לאיתור הכספים הוא פשוט ומהרי ולכן הוא גם משתלם.

שטרות

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
2 פריטים למיגון הבית

  בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפריצות שמתקיימות בבתים שנמצאים בשכונת המגורים שלנו. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לערוך בירור מקיף אודות

קרא עוד »
סרטון ארוך
איך מפיקים סרטון תלת מימד?

כולנו נתקלנו בדמויות מצוירות אשר הופכות לפרזנטוריות של מותג, החל מהתינוק החמוד של במבה ועד לחתול שמלמד כיצד מפרידים פסולת לפחים השונים. הדמות המצויירת נתפסת

קרא עוד »
החלפת צילינדר
איך בוחרים מנעולן?

בחירה במנעולן זה לא עניין של מה בכך. רבים מאתנו גילו שמדובר בעניין מורכב לאחר ששמעו על המקרה שדובר לאחרונה לא מעט ברחבי התקשורת. עובדה

קרא עוד »
מחשב נייד
5 טיפים לבחירת סוכנות פרסום

בתור בעלי עסקים, אחת הבחירות החשובות ביותר בעסק היא בחירה של סוכנות פרסום. כדי להגדיל את ההכנסות של העסק, עליכם כמובן להגדיל את מספר הלקוחות,

קרא עוד »