מה זה מיתוג עסקי ולמה צריך אותו?

במילים פשוטות, המותג שלך הוא ההבטחה שלך ללקוח שלך. זה משדר להם למה הם יכולים לצפות מהמוצרים והשירותים שלך, וזה מבדיל את ההצעה שלך משל המתחרים. המותג שלך נגזר ממי שאתה, מי אתה רוצה להיות וממי שאנשים תופסים אותך.

 

מותגים

בין אם אתה מנהיג עסקי, איש שיווק, או סתם מי שקונה כוס קפה לפני יום ארוך בעבודה, המיתוג שזור בכל היבט של חיינו – בין אם מדובר במיתוג תאגידי, מיתוג עסקי, מיתוג מוצרים, מיתוג שירות או אפילו מיתוג אישי. בין אם אתה מודע להם או לא, לכל חברה ולכל מוצר יש כבר מותג. העבודה של הבנה, הגדרה ועיצוב של מותגים אלו, לעומת זאת, היא תהליך מתמשך. הארגונים שמשקיעים בבניית מותגים חזקים משקיעים ביתרון תחרותי רב עוצמה.

 

למה המותג חשוב

כולנו יודעים למה המותג חשוב לענקיות צרכנים כמו אפל, קוקה קולה ונייקי. הם הגיעו לפסגת ההון העצמי של המותג – המותגים שלהם עושים את המכירה והצרכנים מוכנים לקנות בגלל איך שהם תופסים את המותג. אבל המותג יכול לעבוד קשה באותה מידה עבור ארגונים קטנים ובינוניים.

 

מאפיינים של מותגים חזקים

עכשיו כשאתה מבין עד כמה המותג חשוב, נוכל להסתכל על העבודה שנלווית לבניית אחד. זה לא קל. אין לזה נוסחה מדויקת, אבל אנחנו כן יודעים שיש כמה מאפיינים מפתח משותפים למותגים בעלי השפעה. בסעיפים הבאים נבחן את חלק ממאפייני המפתח הללו.

 

  1. אותנטיות

אותנטיות היא מילה שמסתובבת הרבה במרחב השיווקי. חברות שמצליחות להיות נאמנות למי שהן, למה שהן עושות ולמה הן עושות את זה מסוגלות ליצור קשרים מתמשכים ומתפתחים עם הקהלים שלהן. הלקוחות שלך לא רוצים מס שפתיים, הם רוצים שתגיד מה אתה תעשה ותעשה מה שאתה אומר. זה כזה פשוט.

 

  1. ייחודיות

זה יכול להיות מפתה להסתכל על חברות מצליחות ולהגיד "אני אקח את המותג הזה, בבקשה", אבל הגישה הזו לא תעשה לך חסד. כדי להתבלט, אתה צריך להפריד את עצמך מהמתחרים ומהרעש הלבן של מותגים אחרים. זה הולך יד ביד עם היותו אותנטי, אבל זו גם הדרך היחידה שבה אתה יכול להקים מותג בלתי נשכח ומוכר. אתה לא יכול לבנות הון עצמי של המותג אם הקהל שלך לא יודע או זוכר מי אתה.

 

  1. רלוונטיות

אף אחד מהמאפיינים האחרים לא משנה אם המוצר או השירות שלך לא חשובים לקהל שלך – או אם זה משנה באופן שאתה לא מתקשר. הקהל שלך צריך להרגיש שאכפת לך מהם כיחידים ולהבין מה הם רוצים מהמוצר שלך. החיבור הרגשי הזה אפשרי רק אם אתה באמת מבין ומתקשר את עמדתך בקרב הקהל הזה.

 

לסיכום

אסטרטגיית המותג שלך היא איך, מה, איפה, מתי ולמי אתה מתכנן לתקשר ולהעביר את מסרי המותג שלך. המקום בו אתה מפרסם הוא חלק מאסטרטגיית המותג שלך. ערוצי ההפצה שלך הם גם חלק מאסטרטגיית המותג שלך. ומה שאתה מתקשר בצורה ויזואלית ומילולית הם גם חלק מאסטרטגיית המותג שלך. חשוב להבין שיחד ולחוד, כל הפרטים הללו מאד חשובים להצלחה של עסק.

מחשב נייד

 

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
2 פריטים למיגון הבית

  בימים האחרונים אנו עדים לעלייה משמעותית במספר הפריצות שמתקיימות בבתים שנמצאים בשכונת המגורים שלנו. הדבר גרם לנו להבין כי עלינו לערוך בירור מקיף אודות

קרא עוד »
סרטון ארוך
איך מפיקים סרטון תלת מימד?

כולנו נתקלנו בדמויות מצוירות אשר הופכות לפרזנטוריות של מותג, החל מהתינוק החמוד של במבה ועד לחתול שמלמד כיצד מפרידים פסולת לפחים השונים. הדמות המצויירת נתפסת

קרא עוד »
החלפת צילינדר
איך בוחרים מנעולן?

בחירה במנעולן זה לא עניין של מה בכך. רבים מאתנו גילו שמדובר בעניין מורכב לאחר ששמעו על המקרה שדובר לאחרונה לא מעט ברחבי התקשורת. עובדה

קרא עוד »
מחשב נייד
5 טיפים לבחירת סוכנות פרסום

בתור בעלי עסקים, אחת הבחירות החשובות ביותר בעסק היא בחירה של סוכנות פרסום. כדי להגדיל את ההכנסות של העסק, עליכם כמובן להגדיל את מספר הלקוחות,

קרא עוד »
מספרים
מה היתרון במספר מקוצר לעסק?

בתקופה האחרונה אנו רואים את המספרים המקוצרים לעסקים בכל מקום. במודעות העיתונים, בשלטי החוצות ועוד. העלייה המשמעותית בשימוש במספרים אלו גרמה לנו לצאת ולבדוק את

קרא עוד »