נכנסים להייטק – כך תרכשו מקצוע בענף הנחשק

אין צל של ספק שמשרה באחת מחברות ההייטק הפכה לגביע הקדוש של החברה הישראלית. אם בעבר כל אמא יהודיה טובה היתה חולמת שהבן שלה יהיה רופא, עורך דין, או רואה חשבון, היום אנחנו בעידן אחר. השילוב הקשה של חוסר ודאות כלכלי שמכה בעולם בעקבות מגפת הקורונה, והמצב הכלכלי הלא פשוט כאן בישראל שולח הרבה מאוד אנשים לעבודה בהייטק.

השילוב של גמישות תעסוקתית יחד עם סביבה צעירה, דינמית ויצירתית, וכמובן המשכורת המכובדת, הפך לפיתוי משמעותי מאוד. מה שמפתיע הוא שלא רק חבר'ה צעירים אחרי צבא נרשמים למסלולי הלימודים במוסדות השונים. ישנם גם לא מעט אנשים מבוגרים עם קריירה בתחום מסוים שמחליטים לעשות הסבה מקצועית. אז הלכנו לבדוק עבורכם איך תוכלו להשתלב גם כן בתעשיית הייטק.

 

האם אפשר להשתלב בתעשיית ההייטק ללא תואר מאוניברסיטה?

כולנו גדלנו על האמירה שבלי תואר אי אפשר לעשות כלום, ושחייבים ללמוד ולסיים תואר באוניברסיטה לפני שיוצאים לחיים התעסוקתיים. זה היה נכון בעבר, וזה נכון גם היום לכל מיני מקצועות. אבל עולם ההייטק זה עולם חדש ומופלא. חשוב להבין שלמעסיקים לא ממש אכפת אם יש לכם תעודה שמראה שסיימתם ללמוד באוניברסיטה כלשהי. מה שבאמת חשוב להם זה יכולות העבודה שלכם והתפוקה שתתנו, ולכן אפשר להסתדר יופי גם בלי תואר מאוניברסיטה מכובדת.

מקצוע בענף הרצוי

איפה אפשר ללמוד?

כיום ישנם לא מעט גופים ומכונים שבהם ניתן ללמוד מקצועות שונים הקשורים להייטק. כמובן שיש את מסלולי הלימוד באוניברסיטאות הגדולות, אך החיסרון העיקרי שלהם הוא משך הזמן הארוך שהם לוקחים, וההשקעה העצומה שהם דורשים. יש גם לא מעט מכללות פרטיות ומכוני הכשרה שמציעים לכם קורסים שונים וממוקדים.

אתם לא תלמדו את כל התואר שלומדים באוניברסיטה, אלא תתמקדו בתכל'ס: פשוט תלמדו לבצע הרבה דברים שקשורים לתחום הקורס. כאן יש דווקא יתרון לאותם מכונים מכיוון שהם מכשירים עובדים שיודעים להתעסק בתכל'ס ולא אנשים שמגיעים רק עם ידע תיאורטי. מוסד כזה שמציע קורסים שונים הוא למשל Smartbraindata.

מקצוע בענף הרצוי

איזה קורסים אפשר ללמוד כדי להשתלב בהייטק?

ישנם קורסים שונים שיכשירו אתכם למקצועות שונים ונדרשים בתעשיית ההייטק. אחד הידועים והחשובים שבהם הוא קורס דאטה אנליסט. הקורס הזה בעצם מלמד אתכם כיצד לקחת פול של מידע ונתונים, לסדר אותם, לנתח אותם, ולהפיק מהם דו"ח מפורט ומדויק שעונה על שאלות מסוימות.

בכל חברת הייטק יש דאטה אנליסט, כאשר המטרה של העבודה שלו היא להביא את הנתונים המדויקים ביותר למובילי החברה, כך שהם יוכלו לקבל את ההחלטות החשובות בהסתמך על ניתוח נתונים ולא על תחושת בטן כזו או אחרת.

 

סיכום

חשוב שתזכרו: לא חייבים תואר מפונפן כדי להשתלב בענף ההייטק יש לא מעט מקומות שיעניקו לכם הכשרה מקצועית מעולה ויסייעו לכם למצוא משרה בתעשיית ההייטק.

מקצוע בענף הרצוי

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
המציא את הפוקר
מי המציא את הפוקר?

פוקר הוא אחד ממשחקי הקלפים הפופולריים והנפוצים בעולם כיום. מיליוני אנשים נהנים לשחק פוקר באופן תחרותי ולהנאה באתרים כמו 7xl ישראל ובמסגרות חברתיות. אבל מי

קרא עוד »