האם שרת וירטואלי עדיף משרת פיזי לאחסון אתרים?

בשנים האחרונות נכנסו לחיינו השרתים הוירטואלים ושינו את כל מה שידענו על אחסון אתרים. מה היתרונות של השרתים הוירטואלים והאם כבעל אתר עדיף שרת וירטואלי או שרת פיזי? כל מה שצריך לדעת במאמר הבא.

 

מה זה אחסון אתרים

אחסון אתרים הינו צורך שיש לכל אתר באשר הוא, אם ננסה לחפש אנלוגיה, אחסון אתר הוא בדיוק כמו תשלום שכר דירה, אתם משלמים על מקום לשהות בו. כיום, קיימים שני סוגי שרתים המאפשרים אחסון אתרים: שרת וירטואלי ושרת פיזי.

אחסון אתרים

שרת וירטואלי לעומת שרת פיזי

אם בעבר לכל אתר היה שרת פיזי עליו הוא מאוחסן, אז היום אנחנו עדים ליותר ויותר אתרים המאוחסנים על גבי שרת וירטואלי. השרת הוירטואלי מאפשר לכם בעצם לשנות את גודל האחסון שלכם בכל העת, לשפר את אבטחת השרת ובכלל מאפשר דינאמיות בעבודה. השרת הפיזי הינו פחות דינאמי ושינויים בו לעיתים דורשים להחליף את השרת עצמו בניגוד לשרת הוירטואלי המאפשר שינוי בכמה קליקים.

יתרה מזאת, השרת הוירטואלי יוזיל עלויות בצורה משמעותית, תחשבו על זה ככה, שרת וירטואלי בעצם יושב על גבי שרת פיזי עצום ומאפשר לחלק את המשאבים בין כמה וכמה אתרים. באופן הזה אתם לא צריכים בעצם להחזיק שרת לבד והאמת? אין צורך ברוב המקרים לא מגיעים לנצילות האפשרית.

בנוסף לכך, טיפול בשרת וירטואלי מתאפשר (במקרים רבים) ללא צורך בביקור של איש מקצוע וכך גם אם יש לכם בעיה כלשהי במהלך סוף השבוע, או בזמן שבו לא עובדים עדיין תוכלו לפתור את הבעיות או לקבל מענה.

 

מה חשוב לבדוק כאשר רוכשים אחסון וירטואלי?

אז אין ספק שיש המון אופציות לשרתים וירטואלים ברחבי הרשת, אבל איך יודעים מה הכי יתאים לכם?

אחסון אתרים

אבטחה

אבטחת אתרים הפכה להיות אחד האלמנטים החשובים ביותר באתר, בעיקר בגלל המידע שיש למערכות האתר כמו כרטיסי אשראי וגם על מנת לשמור על הנתונים של האתר שלכם. מעבר לכך זה גם תורם מאוד ל-SEO.

 

מהירות

אחסון האתר בהחלט משפיע על מהירות האתר. חשוב לוודא כי שרת האחסון יושב בישראל על מנת שתוכלו לקבל את הביצועים הטובים ביותר.

 

התאמה לפלטפורמה עליה נבנה האתר

קיימות פלטפורמות רבות בשוק כמו: וורדפרס, מג'נטו, וויקס ועוד. חשוב לוודא כי ישנה התאמה בין שרת האחסון לבית הפלטפורמה עליה מושתת האתר על מנת לקבל את הביצועים האידיאליים.

 

סיכום

אחסון אתרים הוא דבר אשר קיים בכל אתר וכן, הוא חובה 😊 במאמר, הסברנו מה זה אחסון אתרים ולמה צריך את זה, לאחר מכן, הסברנו מה ההבדלים בין שרת וירטואלי לבין שרת פיזי ולמה רוב האתרים מעדיפים שרת וירטואלי ובסוף המאמר נתנו כמה דגשים לבחירת יטת אחסון האתר.

אחסון אתרים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שרתים
אחסון אתרים בארץ ובחו"ל

אחסון אתרים בארץ ובחו"ל היא פעולה קריטית ביותר. מדוע? להלן הפרטים. אחסון אתרים – מדוע זה כל כך חשוב? אחסון אתרים היא פעולה חשובה ביותר

קרא עוד »