מה ההבדל בין שרת גדול לאחסון לאתר לבין שרת קטן

אחד הנתונים המרכזיים שמבדילים בין שרתי אחסון הוא הגודל של השרת. הגודל הזה מתייחס באופן ראשוני לנפח האחסון שיש באתר, אך לא רק. אנחנו כאן כדי לספר לכם על ההבדלים בין השרתים ואיך תדעו לבחור בשרת שמתאים לצרכי האתר שלכם.

 

אחסון אתרים

אחסון אתרים היא פעולה שבה לוקחים מידע שנמצא באתר אינטרנט ומעבירים אותו לשרת או ענן חיצוני. המטרה הראשונה של אחסון אתרים היא לגרום לכך שהאתר יעבוד בצורה מהירה יותר, כיון שהעיבוד של המידע למעשה יקרה בשרת שמחזיק במעבד עוצמתי, ויכול להתמודד בצורה טובה יותר עם כמות גדולה של מידע. בנוסף לזה יש עוד כמה יתרונות לאחסון אתרים.

אבטחת המידע שיש באותם שרתים היא ברמה גבוהה הרבה יותר מזו שיש כאשר המידע כולו נמצא על גבי האתר. שירות התמיכה הטכנית שאותו אפשר לקבל בעזרת הפלטפורמות השונות לאחסון אתרים יעזור לבעלי האתר להתעסק במה שבאמת חשוב ולא בתקלות טכניות שעלולות להתרחש. בין השרתים הגדולים והקטנים יש כמה הבדלים שכדאי להכיר.

שרת לאירוח אתרים

נפח האחסון

הנתון הראשון והחשוב ביותר שיש בין שרתים גדולים וקטנים הוא נפח האחסון שלהם. בדיוק כמו בהתקני אחסון ניידים שכולנו מכירים או במכשיר הטלפון הנייד שלנו, גם לשרתים יש נפח אחסון מוגבל. נפח האחסון הזה אמנם גדול מאוד, אולם כאשר מדברים על אחסון של בסיסי נתונים גדולים הוא לפתע נעשה משמעותי. לשרת גדול יותר יהיה כמובן נפח אחסון גדול יותר.

 

מהירות העבודה

הבדל נוסף הוא במהירות העבודה שאותה השרת יכול לספק לכם. לשרתים גדולים יש בדרך כלל מעבדים עוצמתיים יותר, מה שמאפשר להם להריץ את הפקודות שלכם באופן מהיר יותר. כאשר מדברים על נפחי אחסון קטנים ההבדלים הללו אולי לא יהיו משמעותיים אבל עבור מי שעובד עם בסיסי נתונים גדולים ישנה משמעות רבה לעוצמה שבה השרת מריץ את הפקודות שלכם.

 

איך נדע במה לבחור

כפי שהבנתם, שרת גדול יותר בדרך כלל יספק לכם סביבת עבודה נוחה יותר, אולם הבעיה היא ששרת כזה גם יעלה לכם יותר כסף. עבור מי שבאמת זקוק לשרת גדול כמובן אין סיבה לוותר עליו בגלל המחיר, אולם אם אתם צריכים לאחסן מידע בהיקף קטן, אין סיבה ללכת על השרתים הגדולים. הדבר הנכון לעשות הוא למצוא שירות אחסון שמציע שרת שמתאים בדיוק לאתר שלכם.

 

לסיכום

אחד הנתונים הכי משמעותיים בבחירת שרת לאחסון אתרים הוא הנפח של השרת. מלבד העובדה שבשרת גדול יותר ניתן לאחסן כמות רבה יותר של מידע, בדרך כלל לשרת כזה יהיה מעבד שיאפשר לכם לעבוד באופן מהיר יותר. קחו בחשבון ששרת גדול יותר יעלה לכם גם יותר כסף, כך שמה שבאמת חשוב לעשות הוא פשוט למצוא שרת שמתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר.

שירותי אחסון אתרים

אהבתם את מה שקראתם ? ספרו לחברים
כתבות נוספות שעלולות לעניין אתכם
שרתים
אחסון אתרים בארץ ובחו"ל

אחסון אתרים בארץ ובחו"ל היא פעולה קריטית ביותר. מדוע? להלן הפרטים. אחסון אתרים – מדוע זה כל כך חשוב? אחסון אתרים היא פעולה חשובה ביותר

קרא עוד »